Belgiska skinkor eller spyor (lite gammalt)

28 augusti 2007 kl 13.57-13-59



Befinner mig i skrivende stund på en rastplats i Belgien, med det i ämnet så tilltalande namnet Spy! Därför kommer dock detta inte publiceras nu utan i övermorgons morgon.. lr ja.. när du läser de så är de ju idag för dig, och även för mig när du tänker, va invecklat det blev. Så i övermorgons morgon är egentligen idag kanske?? Hur kan det vara tisdag på fredag? Kan någon konkurrent till kronfågel ha ett finger med i spelet tro? Nån som aldrig vill ha fredag?
Jaja, åter till ordningen. Har sedan klockan 02 i morses avverkat en c:a 75 mil från Någonstans i bordeaux-trakten i jakten på o komma hem nån gång. Ja i alla fall....
Skulle då försöka mig på och inta en delikat måltid på restaurant AC här i Spy, och jag har tagit mig friheten att ändra menyn åt kocken till så som följer.

Steak-Le Boef

Ett alldeles utmärkt stycke ryggbiff som vi med omsorg har undlåtit oss att varken marinera eller på annat sätt, ex.vis med kryddor och dylikt, förändra ursprungssmaken på, för att med några hastiga vändningar på stekbordet medans kokerskan tjatar om vad du vill ha för sås och vilka grönsaker, stekas till någonting i alla fall nästan ätbart. Även mörningen har vi omsorgsfullt tänkt på genom att dunka den i diskbänken, dock endast på en sida, allt detta för att smaken skall i mångt och mycket likna papper, ni vet den sorts papper som sitter på baksidan av kollegieblock(den tjocka biten som är gjord av returpapp)
Till detta serveras för att du inte ska kunna gissa ursprungslandet totalt sönderkokta grönsaker och en igår tillredd grillad tomat, samt en bearnaise-sås som skall få dig som svensk att uppleva något helt nytt, kanske inte bättre, men dock nytt.

Vid intagandet av denna kulinariska upplevelse väcks ju helt naturligt ett antal frågor i mitt huvud.. Skall ja bli kär i kokerskan föratt hon så snitsigt gav mig en köttkniv, ni vet en sån me tänder.. Är den så seg enbart föratt man skall göra av med så mycket energi så man blir hungrig igen och inhandlar någon av deras svindyra men skitläckra bakverk eller kakor?.. Vad är de för fel på mig, ja kunde ju faktiskt haft ett normalt jobb och suttit hemma vid köksbordet och avnjutit mamma scans köttbulllar med makaroner?

Ja och efter detta kalas som gick loss på 17 euro så e vi nu tillbax i hytten, där kvällen skall fortsatt avnjutas på det enda tänkbara sätt, när man sitter ensam i 16 timmar utanför en shellmack, nämligen med dom tre P:na...

Pilsner, Pringles och Porrfilm.

På återhörande mina kära konfirmander... tjingeling

P.s. Bidrag i form av Matlådor emottages tacksamt och kan sättas in på Radiohjälpens postigrokonto 19 1950-6. Märk Burken "Frasse"

P.s. 2: hur fan kan man stava köttbullar med 3 L???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0