När fan ska vi börja ta ansvar för oss själva??

NU har de hänt igen.. Ytterligare en bekant avled på nyårsdagen i hjärtinfarkt, 59 år gammal.
Han var ingen nära vän till mig, utan en bekant till en bekant, så hans död påverkar väl mig inte nämnvärt, mer än att de dock är tråkigt, han var en kul prick att tjöta lite skit o driva med när tillfälle gavs. Dock är han ju någons far, någons man.. Så en tanke går från mig till hans familj och nära...

Det får mig dock o tänka, på hur fan de samhälle vi lever i fungerar. Vi uppmanas dagligen att skänka pengar till forskning, äta kolesterolsänkande smör, dricka diverse bakteriefylld yoghurt o.s.v.... Och visst, det är hedervärt o lätta på plånboken för att Ulla ska få behålla sin Assar, men mest e de nog för o döva vårt egna gnagande samvete, men säkert oxå lite för att kunna försäkra oss om att: Händer de mig så kommer ja ju nu kunna överleva. va bra!
MEN...... Hur fan vore de om Assar istället tog lite ansvar för sitt eget liv och istället för o fortsätta trycka i sig sina feta ostmackor och nu kunna ta tre istället för 2.. för då sänker vi ju riskerna ännu mer.. När ska vi inse att vi inte löser problemen genom samvete, smör o yoghurt utan ENBART genom o ta hand om oss, leva o äta sunt!! Ju mer bra lösningar det kommer på marknaden, desto sämre kan vi tillåta oss att må. Jag tänker iallafall ta ansvar för mitt liv o jag hoppas du gör de samma!

Byt för fan inte bröd, smör, yoghurt och välgörenhet- BYT LIV!!

Lyssna på Ditt hjärta-och Frasse

Kommentarer
Postat av: Emma

Men älskade Frasse det beror ju på vad hjärtat säger... ler

2009-01-04 @ 19:16:36
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: ML

...Byter Liv!



Kramkram

2009-01-04 @ 20:07:52
Postat av: ML

...Byter Liv!



Kramkram

2009-01-04 @ 20:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0